streda 11. marca 2015

Ako správne meditovať?

Začiatok meditácie

Pohodlne sa posaďte a uvoľnite sa. Na začiatku je doporučované "vypnúť" telo, tým že sa uvoľnia napäté svaly. Postup môže byť nasledovný:



1. Nechajte hlavu klesnúť na prsia. Zhlboka sa tri krát nadýchnite a vydýchnite. Potom sa vráťte do úvodnej polohy.

2. Zakloňte hlavu celkom dozadu. Zhlboka sa trikrát nadýchnite a vydýchnite. Vráťte sa do pôvodnej polohy.

3. Nakloňte hlavu čo najviac vľavo. Zhlboka sa tri krát nadýchnite a vydýchnite. Vráťte sa do vzpriamenej polohy.

4. Opakujte to isté, ale napravo.

5. Nechajte hlavu klesnúť dopredu, potom ju tri krát otočte dookola a vráťte sa do vzpriamenej polohy.

6. To isté, ale hlavu otáčajte opačným smerom.

Vdychujte nosom niekoľkými krátkymi, ostrými vdychmi, pokiaľ nemáte plné pľúca. Zadržte na okamžik dych, a potom naraz vydýchnite ústami, pričom vydajte zvuk "ha!". Zopakujte 3x.

Pomaly a plne vdychujte jednou nosnou dierkou (druhú si chyťte), vnímajte ako sa vám pri tom rozširuje žalúdok. Zadržte na okamžik dych. Potom pomaly vydychujte ústami a sledujte, ako sa žalúdok naopak zmenšuje. Toto cvičenie je zamerané na úplné vydýchnutie starého vzduchu z pľúc. Preveďte tri krát.

To isté, ale s druhou nosnou dierkou.

Teraz, s čiastočne uvoľneným telom sa pri hlbokom dýchaní sústreďujte n svoje myšlienky. Predstavujte si, že celé vaše telo je uzavreté vo veľkej bielej guli. Vnímajte prúdiacu svetelnú energiu.

Ďalej pokračujeme v uvoľňovaní tela. Pozornosť sústredíme na prsty na nohách. Prikážte im, aby sa uvoľnili. Nech sa napätie a únava rozpustí. Opakujte tento postup s bruškami nôh, pätami, členkami, atď. Úplne uvoľnite pomaly celé telo - lýtka, kolená, stehná, slabiny, chrbát, brušnú dutinu... až po krk a potom pokračujte aj s rukami. Postupujte odspodu hore, cvičenie zavŕšte pri "treťom oku". 

Teraz sa nechajte unášať, padajte stále hlbšie a hlbšie do svojho tretieho oka. Opustite materiálny svet, prestaňte ho vnímať, opustite svoje ego. Neblúďte bezhlavo medzi svojimi myšlienkami - len ich pozorujte, potom len jedinú a ak to zvládnete tak neskôr žiadnu. Počúvajte svoje vnútro, nechajte sa ním unášať, nech k vám už prichádza akýkoľvek pocit či zvuk, nenechajte sa vydesiť. Poddajte sa tomu, pohybujte sa stále vyššie, stále dovnútra.

Ukončenie meditácie

Návrat do normálneho stavu zo stavu meditácie by nemal byť skokový, ale postupný. Je to tak lepšie ako z hľadiska telesného, tak aj duševného. Postup je podobný ako na začiatku, lež opačný. Svoje vedomie pomaly presúvajte od tretieho oka nazad do seba. Od hora dole oživujte svoje končatiny a rozkážte im, aby sa prebudili osviežené a zdravé, aby sa v nich prebudila sila. (Postupujte od hlavy - oči, zátylok, tvár, hrdlo... od ramien, paže, zápästia... cez hrudník, boky, stehná, kolená, lýtka...až po prsty na nohách. Všetky časti tela. ) Mali by ste sa cítiť uvoľnene, živo a s hlbším vnútorným pokojom.

Autorom článku je http://mesacnastudna.blogspot.sk/. Možno ho s dovolením bez zmeny kopírovať ak k nemu bude pripojená celá táto poznámka. Ďakujeme za rešpektovanie našej práce.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zadajte text